Notícia
Un any més podem dir que estem molt orgullosos de tots vosaltres, les escoles del Maresme i el Vallès Oriental! Si l'any passat (2019) el premi a la Millor Actuació Singular requeia sobre l'ESCOLA PÉREZ-SALA de Vilassar de Mar, aquest 2020 el premi Escoles Verdes al Millor Treball en Xarxa ha sigut pel projecte compartit entre l'ESCOLA MOGENT i l'INSTITUT VINYES VELLES, les dues Escoles Verdes de Montornès del Vallès! El projecte es diu "Els Tresors del riu", i ha sigut desenvolupat i liderat per alumnes d'ESO de l'Institut que l'han preparat en forma de joc perquè els alumnes de primària puguin descobrir els tresors naturals i patrimonials de l'entorn del riu Mogent del seu poble, Montornès del Vallès. MOLTES FELICITATS!!!
A continuació us deixem un video i l'explicació de l'activitat feta pels propis alumnes:
Som els alumnes de 2n d’ESO de l’optativa Planeta Terra de l’Institut Vinyes Velles.
Us explicarem el projecte “Els tresors del camí fluvial” que hem fet amb els alumnes de 2º de primària de l’escola Mogent.
En aquest projecte, hem treballat diferents aspectes sobre l’entorn de Montornès amb un enfoc ecològic organitzat en diferents activitats pels nens.
Primerament vam començar el projecte buscant informació sobre la fauna , la flora i la historia de la zona . Després de conèixer una mica més sobre l’entorn vam fer una primera sortida per explorar el recorregut on faríem l’activitat: vam decidir els punts on amagaríem les caixes on estarien les activitats pels alumnes i també vam identificar les plantes de l’activitat de la flora. Després de la sortida vam acabar de buscar informació i acabar de preparar els detalls de les activitats.
Les activitats resultants van ser:
Memori on havien de relacionar animals amb els seus rastres.
Memori on havíem de relacionar les plantes amb el seu nom.
Activitat de la neteja de la zona de pícnic del camí fluvial.
Activitat de ball amb un significat simbòlic per la història de la font de Caterina
Memori on havíem de relacionar els animals amb el seu nom.
Dos puzles: un del pont vell i l’altre del pont actual.
Un cop vam tenir tot el material preparat, vam fer la segona sortida, per anar col·locant les capses en els llocs que havíem decidit anteriorment a la primera sortida.
Una setmana més tard vam fer l’ activitat final amb el alumnes de 2n de primària. Vam quedar amb ells en el pipi can i vam anar sortint en grups per anar a les zones de les capses. Cada activitat consistia en: fer una explicació, buscar les capses, fer l’activitat que hi havia, I fer una explicació final més. Un cop acabaven l’activitat anaven a buscar la següent, fent així un recorregut en forma de gimcana.
Va ser un bon projecte que es podria anar fent els següents cursos també.
Escriure un comentari